Drdajtkok
301 – 501 - 701 – 901
Minden jtkos a belltott rtkrl kezdi a jtkot. Felvltva dobnak 3 - 3 nyilat a tblra. A tallt szektorok rtkt ki kell vonni az aktulis pontszmokbl. gy kell eljutni egszen nullig. Ha valaki nagyobb pontrtk szektort tall el, mint amennyi a nulla elrshez szksges, akkor a pontszma visszaugrik a dobs eltti rtkre, s az ellenfele dobhat.
Az a jtkos nyer, aki elszr ri el a nullt.
Ez a legelterjedtebb jtkforma szerte az egsz vilgon.
High Score
Ez a legegyszerbb jtk. Mindenki nullrl indul. A dobsnak rtkei hozzaddnak az aktulis pontszmhoz. Az a jtkos nyer, aki a hetedik kr vgre a legtbb pontot ri el.
Cricket
Szerte a vilgon ez az egyik legnpszerbb jtk, melyben nemcsak a j dobs, hanem a jl kidolgozott stratgia is nagyon sokat szmt.
A jtkban szerepl szektorok a kvetkezk: 20, 19, 18, 17, 16, 15, s a Bull. Ezeket a szmokat kell 3-szor eltallni. /A szimpla 1, a dupla 2, a tripla 3 tallatnak szmt/. Ha ez sikerlt, akkor ezt a szmot „bezrtuk”. Ha egy ltalunk bezrt szektort ismt eltallunk, s az ellenfelek kzl ugyanez a szektor mg nincs hromszor eltallva, akkor a dobott rtknek megfelel pontot kapjuk.
Plda: Ha a jtkos az els nyilval a mg „szz” 18-as triplz rszbe tall, ezzel bezrta azt. Amennyiben a tbbi jtkos mg nem zrta be a 18-t, gy a msodik nyilval is rdemes erre a szektorra cloznia. Ha a msodik nyilval a 18-as duplz rszbe tall, akkor ezrt 2x18, azaz 36 pontot kap.
Termszetesen, ha egy szektort mr egyszer eltalltunk, s a kvetkez dobs ennek a szektornak a triplz rszbe tall, akkor a hrom tallatnak szmt triplbl kettvel bezrjuk, a harmadikkal, pedig pontokat szerznk magunknak. Pontokat csak addig szerezhetnk, amg az adott szektort mindenki be nem zrta.
A jtkot az a jtkos nyeri, aki bezrta az sszes szektort, s a legtbb ponttal rendelkezik
Cot Throat Cricket
A Cricket fordtott vltozata. Itt a pontgyjts helyett a mg be nem zrt szektorok „gazdit” bntetjk az aktulis rtkekkel. Az nyer, aki bezrt a szektorait, s a legkevesebb ponttal rendelkezik. Minl tbben jtsszk, annl izgalmasabb.
Killer
Ebben a jtkban elszr minden jtkos feldob a cltblra egy nyilat azzal a kezvel, amelyikkel ltalban nem dob. Ha mondjuk a szimpla 10-be ll bele a nyl, akkor ez a jtkos a dupla 10 lesz, a jtk sorn az ellenfeleknek duplra kell clozni. Mindenkinek hrom lete van, ahnyszor valaki eltallja egy msik jtkos dupljt, az annyiszor vesztett el egy letet. Ahhoz, hogy a jtkosbl „Killer” legyen, vagyis dobhasson valaki ms dupla szektorra, elszr a sajtjt kell eltallnia, valamint gy elvesztett leteit is visszaszerezheti.
Az nyer, aki a legtovbb marad letben.
Overs
Ez egy gyors, s egyszer jtk. Minden jtkosnak hrom „lete” van. Az a cl, hogy nagyobbat, vagy ugyanakkort kell dobni az elz krben dobottnl. Aki kevesebbet dob, az elveszt egyet az „letbl”.
Az nyer, aki a tovbb marad letben.
Unders
A jtk hasonlt az elbbihez, azzal a klnbsggel, hogy itt kevesebbet kell dobni minta az elz krben. Amennyiben tbbet rnk el gy „letet” vesztnk. A tbla jtkon kvli terlete 60 pontot r. Hasonlan az Overs-hez, itt is az nyer, aki legtovbb fennmarad.
„zirci” Sanghai
Rendkvl egyszer, de bemelegtsnek nagyon hasznos gyakorlsi jtk.
Minden szektorra hrom nyilat lehet eldobni /a duplk s a szimplk is egynek szmtanak/, gy az elrhet pontszmok rtke 63. A dobsokat az egyes szektorral kezdjk.
Idvel rjssz, hogy nem is olyan egyszer 63-at dobni. Ha sikerlt, rd be nevedet vendgknyvnkbe, s vendgnk vagy egy srre. A lnyeg, hogy ne csapd be magad!
DART TOT
1. Szimpla -1-es
2. Dupla 19-es
3. Tripla 9-es
4. Szimpla 8-as
5. Dupla 13-as
6. Tripla 2-es
7. Szimpla 14-es
8. Dupla 12-es
9. Tripla 5-s
10. Szimpla 17-es
11. Dupla 3-as
12. Tripla 10-es
13. 100
+1 Piros bull
Tallatok szma: ……….
A szimpla szektorokra egy, a duplra kett, a triplra hrom nyilat dobhatsz el.
Prbld ki nyugodtan, s ha telitallatod van, akkor a "Wings" D.C. tiszteletbeli tagja lettl!
A szmokat tetszs szerint vltoztathatod!
|